Health Claims About Cannabidiol Products: A Retrospective Analysis of U.S. Food and Drug Administration Warning Letters from 2015 to 2019

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Background: Cannabidiol (CBD) products are increasingly available to consumers in the United States and are subject to regulation by the U.S. Food and Drug Administration (FDA). CBD products cannot be marketed as unapproved new drugs with claims of therapeutic benefit. In addition, because CBD is the active ingredient in a FDA-approved CBD product, Epidiolex, CBD cannot be marketed as, or in, food products or dietary supplements. The FDA has issued Warning Letters to promote voluntary regulatory compliance. These letters provide insights as to the types of violations for CBD products detected in the U.S. market. Objective: The goal of this retrospective study was to content analyze Warning Letters issued by the FDA to identify illicit marketing of CBD products. Design: Warning Letters issued by the FDA between 2015 and 2019 were content analyzed using a deductive approach. We extracted year of issuance, issuing office, and claim types that are currently prohibited by the FDA, including (i) unapproved new drug, (ii) misbranded drug, (iii) false and/or misleading, (iv) FDA-approved/endorsed, (v) dietary supplement, and (vi) adulterated food product. In addition, we documented the disease or conditions the product claimed to affect, pharmacological effects, and location of violation. Results: Of the 39 Warning Letters issued, 97% were for violations made on company websites and 56% were for social media accounts. Almost all letters (97%) cited violations of marketing CBD as an unapproved new drug. These illicit therapeutic claims were made for >125 unique health problems, including cancer (87.2%), diabetes (71.8%), inflammation (66.7%), pain (66.7%), and arthritis (66.7%). The majority of letters (79.5%) also cited illicit marketing of CBD as a dietary supplement or food product. CBD was promoted as having 16 unique pharmacological effects, including anti-inflammatory (53.8%), anticancer (43.6%), and antipsychotic (30.8%). Conclusions: CBD products have been unlawfully advertised online as unauthorized drugs with health claims that promote therapeutic benefits and as dietary supplements. Efforts are needed to regulate and monitor illicit advertising so consumers are not misled about the risks and benefits of CBD use.

Keywords: CBD; cannabidiol; marketing; regulation.

Schaka

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Pétition ASBL Cannabis Belgique

Pourquoi une pétition ?

Nous sommes des personnes qui en avons assez de devoir aller dans la rue et avoir affaire à des réseaux criminels sans savoir où cela va nous conduire par après.

Nous sommes des personnes ayant des maladies, qui pour certaines sont rares, et utilisant pour médication le cannabis sous diverses formes (CBD,THC,THCv,CBDa,,,) sous l'accord de notre médecin.

Nous sommes des personnes responsables et honnêtes qui avons une vie épanouie et sans problèmes de vie ou sociaux.

Nous avons également une passion pour la plante de cannabis en elle-même et la cultiver est notre bonheur. De plus, nous pouvons nous soigner avec notre médication sans avoir peur des produits ou autres additifs contenus dans une plante que l'on peut trouver autre part.

Nous souhaitons pouvoir avoir notre médicament dans les normes de la santé publique, car un cannabis sain aide à réduire les frais de santé parfois conséquents pour la collectivité et le malade lui-même.

Nous sommes également des personnes responsables avec un rôle dans la société qui en avons assez d’être considérés comme des « hippies ou autres drogués », nous avons juste choisi notre médication et celle-ci a apporté les preuves de son efficacité dans le monde.

Nous connaissons déjà les produits dérivés comme le CBD et le THC que nous maîtrisons pour nous aider dans notre maladie « Je précise que nous ne sommes pas médecin et que nous nous basons sur 20 ans d’expérience médicale du cannabis des membres de notre ASBL et l'avis du médecin de famille ».

Nous désirons simplement ne plus nous cacher, et pouvoir aider les autres personnes le souhaitant.

Nous somme soucieux des ados et de la prévention à leur égard. Effectivement, nous sommes les acteurs parfaits pour répondre aux questions qu’ils se posent vu notre expérience cannabique et, de plus, nous pourrons leur expliquer les risques qu’ils encourent en achetant du cannabis dans la rue.

Le projet complet peut être demandé via mail " info@mcb.care " et sur le site internet : " http://mcb.care "

@ASBL McB

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