What are the informational pathways that shape people’s use of cannabidiol for medical purposes?

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Background: Cannabidiol (CBD) is commonly used to manage symptoms in conditions and diseases for which there is limited clinical research for its application. How consumers arrive and decide to use CBD for medical treatment, despite lacking clinical evidence, is largely unknown. In this paper, we seek to identify the informational pathways through which consumers arrive at CBD for medical purposes.

Methods: GoFundMe.com campaigns fundraising to purchase CBD between June 2017 and May 2019 were collected using the Crowdfunding for Health Research Portal (CHRP). Product descriptions were thematically analyzed to determine pathways leading to incorporation of CBD into medical treatment. Campaign characteristics such as fundraising ask, funding received, location, campaign title, description, Facebook shares, and number of donors were recorded. Specific medical uses of CBD proposed in campaigns were tabulated.

Results: The study identified 164 crowdfunding campaigns primarily from the USA (n=159), with several from Canada (n=5). The campaigns requested $2,219,284.24 (median, $7000) and raised $610,612.87 (median, $1805) from 6825 donors (median, 26). Many campaigns asked for other treatments or illness-related costs not specific to CBD. The campaigns were shared 42,299 times on Facebook (median, 156 shares). Three informational pathways were identified leading to incorporation of CBD into medical treatment, which were self-directed research (n=149), recommendations from a trusted care provider (n=36), and/or experiential insights shared by someone associated with or influencing the crowdfunders personal network (n=30). The proposed uses of CBD were for cancer (n=96), seizure-inducing diseases/conditions (n=48), other/unspecified (n=6), joint/inflammatory diseases (n=6), mental health disorders (n=3), nervous system diseases (n=3), and autoimmune diseases (n=2).

Conclusions: Our results suggest that consumers crowdfunding come to CBD through internally motivated reasons versus exposure to advertisements or other forms of marketing. Campaign beneficiaries generally had an unmet medical need that other forms of treatment were not satisfying. Then, through one or more of the informational pathways identified, CBD is considered a potential solution.

Keywords: Cannabidiol; Cannabis; Crowdfunding; Decision-making; Medical treatment.

Schaka

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Pétition ASBL Cannabis Belgique

Pourquoi une pétition ?

Nous sommes des personnes qui en avons assez de devoir aller dans la rue et avoir affaire à des réseaux criminels sans savoir où cela va nous conduire par après.

Nous sommes des personnes ayant des maladies, qui pour certaines sont rares, et utilisant pour médication le cannabis sous diverses formes (CBD,THC,THCv,CBDa,,,) sous l'accord de notre médecin.

Nous sommes des personnes responsables et honnêtes qui avons une vie épanouie et sans problèmes de vie ou sociaux.

Nous avons également une passion pour la plante de cannabis en elle-même et la cultiver est notre bonheur. De plus, nous pouvons nous soigner avec notre médication sans avoir peur des produits ou autres additifs contenus dans une plante que l'on peut trouver autre part.

Nous souhaitons pouvoir avoir notre médicament dans les normes de la santé publique, car un cannabis sain aide à réduire les frais de santé parfois conséquents pour la collectivité et le malade lui-même.

Nous sommes également des personnes responsables avec un rôle dans la société qui en avons assez d’être considérés comme des « hippies ou autres drogués », nous avons juste choisi notre médication et celle-ci a apporté les preuves de son efficacité dans le monde.

Nous connaissons déjà les produits dérivés comme le CBD et le THC que nous maîtrisons pour nous aider dans notre maladie « Je précise que nous ne sommes pas médecin et que nous nous basons sur 20 ans d’expérience médicale du cannabis des membres de notre ASBL et l'avis du médecin de famille ».

Nous désirons simplement ne plus nous cacher, et pouvoir aider les autres personnes le souhaitant.

Nous somme soucieux des ados et de la prévention à leur égard. Effectivement, nous sommes les acteurs parfaits pour répondre aux questions qu’ils se posent vu notre expérience cannabique et, de plus, nous pourrons leur expliquer les risques qu’ils encourent en achetant du cannabis dans la rue.

Le projet complet peut être demandé via mail " info@mcb.care " et sur le site internet : " http://mcb.care "

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